Jak zwiększyć dochody firmy w obecnych czasach?

Data: 01.06.2020 16:27
Kategoria: Artykuły
Autor: Mateusz Tomczyk
Jak zwiększyć dochody firmy w obecnych czasach?

Od zawsze zachęcam klientów do przechodzenia do świata online ze swoimi biznesami. Taka forma prowadzenia działalności nie jest oczywiście możliwa w każdym przypadku. Problemem jest to, że firmy często kompletnie ignorują potęgę internetu.

Co nam daje przejście do świata online?

1. Większa liczba klientów.

Rozpoczęcie oferowania swoich towarów i usług w internecie można porównać do znalezienia świetnego lokalu w centrum miasta. Jeśli dobrze przygotujecie swoją stronę internetową oraz dobrze ją rozreklamujecie i wypozycjonujecie, macie duże szanse na sukces.

Jesteś trenerem personalnym? Kto powiedział że trening z podopiecznym nie może odbyć się za pośrednictwem Internetu?

Jeśli jesteś nauczycielem języków obcych, lekcje online pozwolą ci mieć większą liczbę klientów bez względu na ich miejsce zamieszkania.

2. Skalowalność biznesu.

Prowadzisz firmę w małym mieście i nie możesz przekroczyć pewnego poziomu przychodu? Jeśli masz wyjątkowe towary bądź usługi nie ma znaczenia gdzie prowadzisz biznes. Skalowalność może ograniczyć jedynie koszt wysyłek towarów do innych krajów, ale przecież widząc pobyt za granicą wystarczy tam założyć kolejny magazyn.

3. Ograniczanie kosztów.

Często jest tak, że lokal w znanym miejscu dużo kosztuje. Prowadząc restauracje nastawioną wyłącznie na dowozy online nie musisz szukać miejsca w samym centrum miasta. Podobnie ze sklepami z odzieżą, towarami, artykułami spożywczymi, (dostawa produktów do domu jest coraz bardziej popularna).

Czas kryzysu to czas zmian. Jeśli dokonasz ich szybciej niż inni, zdobędziesz przewagę nad konkurencją. W niektórych przypadkach możesz założyć zagraniczny podmiot, który pozwoli zoptymalizować Ci koszty związane z VAT, ZUS oraz CIT. Jeśli nie będzie to w Twoim przypadku możliwe, możemy zastanowić się nad optymalizacją prowadzenia działalności w Polsce do momentu, aż nie staniesz się podmiotem posiadającym klientów w różnych krajach.

Napisz do nas